Monday, September 27, 2010

38. si jakun masok kota

oh.. ini story pasal aku ke K.L utk bertemu si jejaka teristimewa
en ROSLI aka lili lah..
oh plan baekkk punye..
aku beli tiket hari isnin kot padahal aku nak g ari jemaat
tiket g kl ley amik on da spot je..(bas dr melaka ke kl sejam skali)

betol org cakap.. xle terlampau excited ngan sesuatu..
untuk makluman tuan2 dan puan2
ini merupakan kali pertama saya turun di bukit jalil..
haram pape pon x taw..
tp x pe en lili kan ade..

lebey kurang kul 2 bas pon jalan.. tetibe enset aku bunyi..
oh lili kol..
"b kene daftar kursus kat kem sg besi kul 4 jap g.. mintak maaf sgt2 xdapat jumpa." WTF!!!
aku dah dalam bas la woi!!!

kul 4 daftar? kau tahu x lili kul 4 aku dah sampai kl??..
sebagai seorang gefren yang baik aku paham la sebab bukan salah dia..
actually dia patot register 27 hb (senin) tp tetibe dapat brita kene register lepas balik semayang jemaat..

memula aku agak tersentak.. kalau la ko kol aku 10 minit awal.. rasenye aku akan delaykan dulu perjalanan aku tu.. after aku cancelkan kol tu aku tros bgtaw rumet aku yang kebetulan nak g kl gak.

lepas je aku gtaw tros aku nangis gile2. serentak ngan tu gak lili kol lagik.. dia tny aku mst sedey kan.. aku ngah nangis kan (hei!!! soklan apekah ini.. after ko gtaw sume yang jadi ko rase layak kah aku bergelak ketawa?? akai ada x sayang?)

lili gtaw aku yang dia mintak kezen dia jemput aku.. eh? dia ni cam x taw plak aku ni pemalu.. dah la kezen dia pon aku xpenah jumpe sesuka ati je suh amik aku.. mase tu aku ego la.. ingat dia x de aku xle idop kat kl tu.. aku pon tawakal je .. tros msg member aku.. si wan.. nak jadik crite dia off arini.. wahhhhh.. sangat bagos! aku ajak wan kuaq.. seb bek okk

pastu aku cakap kat lili yang xyah risau2.. member aku datang mik aku. n cam biaser la dia akan tanya la sape la.. kawan aku yang mana 1 la.( eh kalau aku cakap pon cam la ko kenal) huhuh..
tp dia cam dah leh agak la ngan sape aku kuar.. huhu.. aku taw dia sedey.. tp xkan aku nak layan kot perasaan dia.. bis tu sape nak tolong aku kalau aku layan perasaan sedey si lili nih?? dari aku merayap cam kucing kurap kat k.l tu bek aku cari member2 aku.. xde la terkial2 kat situ..

alhamdulillah.. segalanye ok. lepas si wan mik aku , nurul n sowang member nurul kiteowg g makan. pastu dia tros antar kat kl sentral.. nek komuter g umah akak aku kat shah alam..

** sejambak penghargaan kat en. mohd ridzuan radhi ****

No comments: