Thursday, September 23, 2010

37. orang kalau dah ade kuasa...

mood aku sangat baik td
pg2 lagi mase otw g kelas aku terselisih ngan seorang pensyarah ni. wahahaha
oh aku sangat suka pandang muka dia..
( bukan lah kerana aku terjatuh cinta atau yang sewaktu dengannya)
muka dia sangat bersih dan tenang.. senyum je..sejuk ati tengok.. wahaha
rasa semangat giler mase masok kelas .. haha
actually selama 4 thn aku kat maktab ni aku x pernah kenal dia..
yang leh wat aku kenal dia bila dia menjadi pensyarah untuk mengobserve aku mase praktikum..

cara dia tu sangat berhemah okk?! kalo wat salah pon dia tegur baik2..
dia akan dengar dulu pendapat or alasan kita b4 dia hukum!xde a membabi buta marah2 ..
as a student aku rase cam sangat2 hormat dia ..
cara dia yang cool tu nampak dia sangat berilmu.. wah2.. puji lebey2 ni..
n 1 more thing yg ak taw.. bukan aku je yang berpendapat camni tp ramai lagi member2 aku yang bagi feedback bekkk punye kalo cakap pasal lectrr nih..

tp berbeza ngan salah seorang pensyarah kat maktab ni.
yang aku leh kompom hampir 99.9% student TAK SUKE DIA!!
kalo otw g kelas pagi2 tu terselisih ngan dia .. mst sume cakap hari ni mmg hari malang sebb pagi2 dah nampak dia..
kalo lalu sebelah dia bukan kata nak bg salam.. tengok muka dia pon xnak.. kalo maktab aku ni ade student lelaki dah lame agaknye kete dia kene pancit or calar or sebagainye..
huhu.. see?? pensyarah ni agak berkuasa..n disebabkan kuasa itu sbb tu kot ramai x suke dia..
yess! dia menjalankan tugas.. kami faham tp jgnlah sampai over..
timbang rase sikit boleh..??

ingat lagi aku penah buat 1 kes..
1 hari ni aku kuar g stesen bas hantar member aku.. dlm kul 6.30..
aku bawak kete.. taw2 je la jalan kat melaka ni camne.. sesak okk??
pas hantar aku tros balik.. aku sampai kat gate tu dlm kul 7.05
aku lewat 5 minit.. n mase tu pintu pagar dh tutup.. guard pon saje nak melambat2kan keadaan.. sampai la kul 7.10 baru nak bukak.. elok je nak buka kete lectrr ni pon sampai gak depan gate.. wahhhhhhhhhh.. mmg azab k..

dia panggil aku.. tanpa soal banyak or dengar penjelasan aku tros dia maki2.. seee???
aku dipanggil utk maki2 padahal salah aku adelah lewat 5 minit..
oh ketahui lah olehmu wahai pensyarah yang aku bukan sengaje kuar lambat.. aku dari sekolah(mase tu ngah praktikum).. aku g hias sekolah.. balik pon dlm 6.15 tros sembahyang n g antar member aku.. bukan aku sengaje.. aku pon terkejar2 kesana kesini la..
n kalo nak taw aku lah antara student yang sangat mengikut peraturan kat maktab ni.. kalo xcaye leh tanya dak len bertapa skemanye aku! yess! mmg aku salah.. tapi adakah aku wajar dimaki2???

dulu aku sangat hormat pd pensyarah nih.. bila kawan2 kutuk dia aku seboleh2nye pertahankan pensyarah ni.. tp bila aku sendiri kena.., hurmmm.... hilang sume rase hormat.. baru aku tahu bertapa BERBUDI BAHASANYA pensyarah itu.

oh panjang pulak aku citer pasal insan bertuah nih..
sepatutnya entry aku kali ni haruslah baik.. wahaha..

1 comment:

Fathiah Farid said...

hoho..berasap a plak ak bace cter ko..biase la..kat sni pon ade..wat bodos je..huhu