Tuesday, September 21, 2010

36. bersyukur la sebab ade yang nak kat kau

td rumet aku ade story pasal berkasih sayang..

kawan kepada kawan si rumet aku nih dah 3 thn bercinta..
last2 ari raya ke 5 clash..
(wah tulis beso2 cikit. wahaha)
si lelaki yg mintak.. reasonnye dah x de rasa sayang..
eh???
padahal raya ke 4 dieowg maseh kuar bersame2.. n xde gadoh2..

1 dunia taw yang si lelaki ini sangat sayang n dah banyak bersabar dengan kerenah si awek..
cth nye: si laki ni cakap ade keje.. n si awek kenkonon faham la.. tup tup 10 minit kemudian si awek sebok / pakse si laki ni msj dia.. oh??? sangat tidak memahami !!

then aku mengreflek balik..
kasih sayang , cinta sume ni pemberian Allah.. dh kalau ditakdirkan kita sayang seseorang , itu adalah kerana ALLAH yang berikan kasih sayang tu utk kita rasa..

n bebile mase la dia leh tarik sume perasaan itu.. so kita sebagai manusia xleh la angkuh bile ade orang sayang giler kat kita.. nak lagi sedap cerita bila orang dah sayang kita plak sebok nak ngengade buat hal ngan orang lain.. oh sangat tidak bersyukur.. kang bile orang yang sayang kita tu dah pergi.. baru terhegeh2 nak cari balik kot.. baru tau langit tinggi rendah..

aku pon 1 spesies ngan citer dlm perenggan diatas.. tp seb bek aku cepat sedar.. alhamdulillah. n aku ingatkan pada diri aku yg aku xkan jadi camtu lagik..

**** jangan tinggal orang yang sayang kita utk orang yang kita suka sebab orang yang kita suka akan tinggalkan kita utk orang yang dia sayang ****

No comments: