Thursday, July 29, 2010

34. lain kali jgn wat ikot sedap tekak kau je.

ade observation td
bukan 1 tp 2 kauu!!
untuk major n minor aku!
giler x??

ok meh aku nak story sket kebizian nak mampos aku td (mase kene observe subjek minor)

sepatut nye aku kene observe semalam (rabu la kan) alih2 hujan pulak. so pensyarah PJ aku ni cancelkan la dating kiteowg tu.. then die nak observe soknye means arini la kan..

ok xpe.. aku n member aku gagahkan diri g cari waktu cikgu memana nak curi . mintak belas kasihan dieowg la nak dermakan 1 waktu untuk pj aku sok.. cari punye cari.. dapatt! masa ketiga kul 8.40-9.10.. orait la

so td mase pepagi nak g sekolah member2 aku yang lain sebok mengcopy lesson plan smlm yang x jadi tu..

aku : eh? kenape nak copy bende yang same dah tu sebelah menyebelah pulak!..
aizah : tah , ijat cakap kene copy balik. okkk! then bile sampai je kat bilik guru aku tengok sowang lagi member aku sebok gak dok copy lesson plan smlm..

tetibe aku jadi cuak nak mampos. xleh jadi ni.. dalam mase kire2 sejam b4 di observe bek aku pon ikot jejak dieowg copy lesson plan tu..hehe.. sepat lagi nih [ sambil mata tengok jam] baru tulis x sampai separuh page tetibe member aku cakap pensyarah aku dah datang!ah sudah!! pergh cuak kau..!! so aku amik keputusan xnak teruskan mengcopy! berani mati x???
yang pensyarah aku pon datang sikit punye awal.. berdedikasi beetooll.. ermmmmmm..
ok aku pon g la padang sambil bawak buku lesson plan n portfolio aku tu..
sesampai je... aku tergerak hati nak tanye.

aku : puan nak tanye sket.. perlu ke kita copy balik lesson plan yang sepatutnye wat semalam tp x buat n kalo copy pon sebelah page je..

pastu kau taw ape die cakap

pensyarah : eh mestilah.. kalau awak x buat saya akan cas awak x buat rph! WTF [dlm hati je brani]!!!!
aku : tp puan saye x taw.. n saye x salin[hrp2 xkene marah la konon]
pensyarah : siapkan sebelum saya observe kalo x saye cas awak x buat lesson plan untuk hari ini.. [aku rase sume bulu dh nk tertanggal dh]

gilerrr kaaauuuu!!! aku rase dunia aku dah nak pitam dah mase tuh. aku hanye ade 20 minit je lagi.. kau bayangkan RPH yang berjela tu..nak salin balik.. walaupun kerje menyalin ini senang tp kalo dibuat dalam keadaan tangan terketar-ketar x ke lambat jugak jadinye.. ah ! peduli pe aku.. tulisan cam cacing kerawit ke cam taik lipas ke.. yang penting aku kene salin sekurang-kurangnye dalam mase 10 minit.. another 10 minit tu aku kene setup barang!..
kalau kau tempat aku kau leh rase x camne perasaan aku.. fikiran aku???mase tu jugak la pakcik lajis(pembantu am kat skolah tu nak bertegur sape ngan aku n mase tu gak la budak-budak nak tanye macam2..arghhhh! jiwa kacau okk?! kalo sesape tertengok muke tension aku mase tu aku mintak maaf ok? aku bukan marah or ape.. tp pikiran aku nak fokus wat kerja.. bukan aku sombong.. tp kalo rase nak ngutuk gak silekan! aku xhalang.. erghhhh .

ok kol bebeh!

ni la life guru praktikum .. kalo xdapat merase keadaan huru hara camni hidup kau mmg bosan.. wakaka.. kadang-kadang hidup kita lebih best bila kita ade kenangan-kenangan sengal / buruk/ sewaktu dengannya.. rite?

No comments: