Saturday, October 2, 2010

42. Lagi cerita pasal kahwin.

td mak aku bgtaw.. kezen aku nak tunang hujung mggu ni.. kawen 19 hb disember '10. (tarikh tu merangkap besday aku gak).. tp kenduri belah pompuan aku xtaw plak bile..

aku chat ngan sorang member aku kt fb td..
sejak dua menjak ni aku dok baca status dia kat fb mesti cas jiwang2 + kecewa2 je..
so aku pon tny la hubungan dia ngan bf dia si budak polis..

oh.. amat memeranjat kan dia cakap dia dah clash..
tp tu cume terperanjat sikit2 je
yang buat aku lagi terperanjat dia cakap jantan tu dah bertunang!!!
baru lagi la bertunang 13 september lepas.. member aku taw pon bila tgk kt fb jantan tu. bukan taw dr mulut jantan tu sendiri.. bila tanya xnak ngaku.. bila dah ngaku tunang orang cakap bukan dia nak.. famili suruh.. Oh ALASAN!

aku sangat2 xsuka jantan spesies cenggini.. dah jd tunang orang ko buat gaya cam tunang orang leh? ko xnak lepas member aku.. konon sayang.. dah tu kalo sayang sgt apsal ko tunang..??? ok la kalo ikot cakap famili.. persoalan aku sekarang famili ko ke yang nak kawin??? kalo tol ko sayang member aku ni ko xle cakap kat mak bapak ko yang ko dah ade calon???
banyak la ko punye alasan..

sangat kesian kepada tunang si jantan ni... disini aku nak ingatkan kepada semua kaum hawa n diri aku sendiri bahawa tok sah dok caya sangat kat laki2 ni.. walaupun dh bertunang.. n jgn la frust kalo orang yang kita suke berkahwin ngan orang lain.. ingat Allah maha adil.. dia akan berikan lelaki yang terbaik utk kita.. insyaALLAH

1 comment:

Fathiah Farid said...

hohoho..menakutkan!!
aku ase kan, mesti laki tu tamak, xtau nk pilih mane, syg nk lepas slh 1..